Boskiej Matki odpowiedź hejterom Wielkiej Orkiestry

1325865316_by_Hafananana _600

Kiedyś znajomy, któremu przyznałam się, że jako dzieciak nigdy nie kwestowałam dla WOŚP, przytomnie zauważył, że nie ma się czym chwalić. Ale jak sobie dziś czytam rozmaite portale, to dochodzę do wniosku, że z moją młodzieńczą ignorancją mogłabym się spokojnie wysforować na czoło awangardy antyorkiestrowej, a właściwie anty-Owsiakowej, i paradować w koszulce: „Nie chodziłam z puszką, zanim jeszcze było to modne”. Sęk w tym, że nie chcę.

Z uwagą czytam od kilku dni (kilku lat właściwie) mniej lub bardziej zjadliwe głosy krytyki wobec WOŚP, bo lubię tych, co gwiżdżą, gdy inni klaszczą i takich, co zaglądają świętym pod spódnice. Tym bardziej, że dla mnie Owsiak nie jest żadnym współczesnym świętym. Nie oglądam relacji z Finałów, bo nie lubię chaosu i bełkotu, na Światełku do Nieba byłam raz w życiu i pamiętam tylko, że zmarzłam jak pies, a na Woodstoku prawdopodobnie zdechłabym  z nudy (zwłaszcza słuchając Zbigniewa Hołdysa, o nieba!). No i nie wierzę, że dostanie pokojowego Nobla 😉

Tyle, że to wszystko jest nieistotne. Ważne jest to, że mój synek, urodzony miesiąc przed terminem, właśnie dzięki Orkiestrze już w pierwszej dobie życia miał przesiewowe badanie słuchu, a przez kolejnych kilka dni był poddawany skutecznej fototerapii pod lampami z serduszkiem. Że jego nowonarodzeni, acz trochę mniej dorodni, koleżanki i koledzy mogli sobie wesoło leżeć pod cieplarkami, a piętro niżej 600-gramowa wcześniaczka żyła tylko dzięki inkubatorowi z logo Orkiestry. Dziękuję Opatrzności, że Mikrob nie musial i dziękuję jej również za tego pajaca w czerwonych portkach, bo prawdopodobnie dzięki niemu miałby większe szanse.

*Poniżej zdjęcie Mikroba na Hawajach ufundowanych przez WOŚP

IMG_0392

A ponieważ sama jestem beneficjentką działań Orkiestry, a większość zarzutów uważam za chybione, ośmielam się podjąć polemikę z chórem krytykantów, którzy twierdzą, że:

Że WOŚP wyręcza państwo w jego psim obowiązku zapewniania obywatelom opieki zdrowotnej na poziomie. I całe szczęście! Naiwnością jest wierzyć, że bez Orkiestry NFZ wydałby te miliony właśnie na dzieci czy seniorów (zwłaszcza, że ostatnio 15-krotnie obniżył wydatki na opiekę nad wcześniakami, sic!). No chyba, że ktoś popiera cierpienie i umieranie dla zasady.

Że Caritas, przez cały rok i od lat, w cichości swego serca zbiera znacznie więcej i się z tym nie obnosi. Chwała mu za to! Co kto lubi.

Że Finały Orkiestry są plastrem na sumienie i dają Polakom raz do roku rozgrzeszenie z tego, że na co dzień są filantropijni jak Adolf Hitler i dobroczynni jak Feliks Dzierżyński, a woluntarystycznie to umieją co najwyżej wynieść śmieci babci? Pewnie trochę tak jest, ale ponownie zapytuję, co z tego? Nie umniejsza to zasług Orkiestry, a przypuszczam, że ta zachęciła już parę osób do tego, by wrzucić do puszki albo powolontariuszować jeszcze kilka razy w roku.

Że idą na to nasze, podatników, pieniądze (bo transmisje w TVP, zaangażowanie samorządów, wojska, policji, straży pożarnej i ochrona Pani Prezydentowej, jak jej dzieci kleją serduszko). I bardzo dobrze. Na pewno są to lepiej wydane pieniądze niż na sprzątanie po kolejnym Marszu i Antymarszu Niepodległości, ustawce kiboli czy koncercie Madonny (btw, ta się ostatnio popisała).

Że WOŚP jest faworyzowany przez władze i media, a inne szlachetne inicjatywy nigdy nie doprosiły się takiego medialnego szumu.  Nawet jeśli tak jest, choć przykłady Fundacji Anny Dymnej, która ma swój program w TVP, czy Szlachetnej Paczki (tu lista patronów medialnych SZP, że o udziale Prezydenta RP nie wspomnę) nieco jednak temu przeczą , to raczej nie wskutek nikczemnej zmowy układu rząd-media. Powodów jest wiele, ale głównym jest pewnie bezprecedensowa skala przedsięwzięcia i jej rozrywkowy charakter. Po prostu, rock’n’roll sells.

Że Orkiestra się skomercjalizowała i obrendowała– mam to gdzieś. Ja bym wzięła te pieniądze od samego diabła.

Wreszcie, że hałaśliwa i epatująca kolejnymi milionami organizacja charytatywna jest zaprzeczeniem idei dobroczynności, która winna być cicha, skromna i z prawicą nie wiedzącą, co czyni lewica. A jeżeli głośna i jarmarczna dobroczynność jest równie, albo bardziej, skuteczna?  Ja jestem za. Parę milionów Polaków też.

Na zarzuty o egocentryzm i megalomanię Owsiaka, nie chce mi się odpowiadać, bo one nie maja nic do rzeczy, a oskarżeniami o defraudacje czy niejasne powiązania między kwestami Orkiestry a Przystankiem Woodstock się brzydzę, bo nigdy się nie potwierdziły i życzę wszystkim instytucjom takiej finansowej transparentności.

Haters gonna hate, jak mówi staropolskie porzekadło. I proszę mi tu nie mydlić oczu oskarżeniami o szantaż emocjonalny.

My pozdrawiamy wszystkich Orkiestrowiczów (bo WOŚP, nie zapominajmy, to nie tylko Jurek Owsiak).

Sie ma! (niech stracę 😉 Oby Wasza Orkiestra grała do końca świata i o jeden dzień dłużej!

Dziękujemy za już i prosimy o jeszcze 🙂

Boska Matka i Mikrob ze zdrowym uchem

153 thoughts on “Boskiej Matki odpowiedź hejterom Wielkiej Orkiestry

  1. Mój syn żyje i rozwija się dobrze dzięki WOŚP. Urodził się z 1 pkt w skali Apgar. Reanimowany, intubowany itd. Całe jego życie to dowód, że takie inicjatywy jak WOŚP powinno się wynosić na piedestały.
    Nie będę się tu wywnętrzać, ale rodzice tych dzieciaków, które leżą w inkubatoreach WOŚP rpzumieją co mówię. Pozdrawiam wszystkich rodziców WOŚPowych dzieciaków. Joanna – mama WoŚPowego Dominika.

    • Nie dzięki WOŚP! tylko dzięki ludziom dobrej woli, którzy dali pieniądze na WOŚP, ale zaraz zaraz , bo się okazuje że WOŚP nie taki święty jak go malują! Bo ludzie dają na sprzęt dla dzieci a tu się za ich pieniądze dane na dobry cel funduje przystanki woodstoki. Totalną kompromitacja było ostatnie skakanie na stole przez Owsiaka. Pozdrawiam

  2. Też moja córeczka po narodzinach korzystała ze sprzętu WOŚP. Chyba każdy sprzęt w szpitalu był z naklejką WOŚP. Dlatego zawsze będę ich popierać.

  3. Obniżyli ostatnio 15-krotnie wydatki na opiekę nad wcześniakami, bo właśnie są przekonani, że Owsiak wszystko ufunduje. Sprzęt do szpitali powinno kupić Państwo, a uzbierana pomoc powinna iść strumieniami ale do potrzebujących chorych ludzi.

    • Obnizyli bo nasi rzadzacy slysza mrozone embriony i plody a prawdziwe dzieci oraz doroslych maja gdzies, orkiestra wydatkuje to tak jak uwaza za stosowne , masz odmienne zdanie zorganizuj wlasna inicjatywe i nia zarzadzaj.

    • „Sprzęt do szpitali powinno kupić Państwo” Ale praktycznie w żadnym państwie sprzęt do szpitali nie jest finansowany z pieniędzy publicznych. Zawsze zajmują się tym fundacje. NFZ do szpitali kupuje bardzo mało sprzętu w porównaniu do zapotrzebowania więc gdyby nie Orkiestra nie było go by w ogóle. No ale skoro nie chcemy Owsiaka to rozumiem że podwyższamy składkę na NFZ w takim razie tak?

      Nie rozumiem tego, wymagania i wymagania żeby KTOŚ COŚ zrobił, a gdy ktoś coś właśnie robi i zachęca innych by też zrobili to wielkie pretensje nagle.

      I wyobraź sobie że PAŃSTWO TO TY, państwo tworzą przede wszystkim obywatele i to oni są za nie odpowiedzialni. Zmęczony jestem już tym Polskim brakiem poczucia odpowiedzialności. Jeżeli ty, zwykły obywatel nie czujesz się za nic odpowiedzialny bo mają ci tylko usługiwać to śmieszne jest żeby wymagać tego od rządu.

    • I tak by obniżyli bo w Polsce bardziej przyda się przecież wypasiona siedziba NFZu niż sprzęt do ratowania życia, więcej ludzi na stołkach jest przecież ważniejszych niż nowe łóżko na oddział by starsi ludzie mogli umrzeć z godnością i bez bólu, pasienie własnego brzucha niż pompa insulinowa dla jakiejś Zosi czy Franka którzy nie są spokrewnieni z nikim kto stoi na czele tej maszynki do rozkradania pieniędzy… Zamiast rozliczać Owsiaka rozliczmy nasz NFZ ile idzie z naszych składek na ADMINISTRACJĘ a ile na LECZENIE …

  4. Jako nastolatek biegalem chyba ze 2 razy z puszka, a raczej jakims pudlkiem na szybko zkleconym bez jakis tam identyfikatorow, bo to byl poczatek lat 90- tych i WOSP dopiero raczkowala. Nie wazne.. wazne jest to, ze mielismy taka wielka chec pomagania i tego, ze razem mozemy wszystko! Pozniej juz jako muzyk gralem kilkadziesiat razy (nawet 3- 4 koncerty w dzien finalu WOSP) dla Orkiestry i ani razu nie przeszlo mi przez mysl aby zabrac coc zlotowke za swoje granie! Teraz juz nie gram, ale wspieram datkiem i patrze jak moj 16-to letni syn lazi po ulicach i kwestuje i ma ten sam ogien w oczach co ja mialem! Mamy to szczescie ze chlopcy nasi urodzili sie zdrowi i nigdy nie potrzebowali pomocy medycznej.. z tym, ze jak ten mlodszy sie urodzil to od razu mial zbadany sluch i dostal certfikat z WOSPU 🙂 Powiem tak jak ktos nie chce nich nie daje.. ale tz nich nie krytykuje, bo najprosciej jest krzyczec i siedziec na kanapie nie robiac nic! Orkiestro graj do konca swiata i jeden dzien dluzej!!

  5. Zgadzam sie z Wami!Moje dzieci nie musialy korzystac z tych sprzetow i mam nadzieje,ze nam nie beda one potrzebne,ale od lat widze,ile dobrego one przyniosly i mam nadzieje,ze beda przynosic nadal.Jurek od lat robi WIELKIE rzeczy i niech sie nie zalamuje pod naciskiem oskarzen na wlasna osobe,bo nie ma powodu.Zyjemy w chorych czasach,gdzie jeden drugiemu potrafi naublizac i zgnoic drugiego,ale TEGO czlowieka szanuje CZLOWIEK,a kazdy ktory chce go zniszczyc,to nic niewarty oszolom.Ja nie potrzebuje jego paragonow,ogladania APARTAMENTU,a i tak nie zmienie o NIM zdania.JUREK jestes wielki i nie przestawaj w tym co robisz 🙂 pozdrawiam 🙂

  6. „Sprzęt do szpitali powinno kupić Państwo” – heloł, a skąd się te pieniądze biorą? No? Wiadomo już? Ze składek! Chcesz płacić większe składki miesięczne, żeby „Państwo” mogło sprzęt opłacać? Państwo wszelkie socjale powinno ograniczyć do minimum, służbę zdrowia wypada sprywatyzować – nie będę tu wypisywać wszystkich za i przeciw, bo to wszystko jest w internecie…

  7. Mój synek urodził się w 26 tyg. ciąży, ważył zaledwie 680g i mierzył 36cm. Dzielny chłopak wytrzymał 5godz na własnym oddechu, praktycznie bez pomocy tlenowej aby dotarła do nas karetka specjalistyczna (która jest tylko jedna na województwo). Kiedy już dotarła na miejsce cały sprzęt karetki w tym specjalistyczny inkubator do przewozu wcześniaków był z WOŚP. Synka musieli reanimować i zaintubować 😦 ale właśnie dzięki profesjonalnej pomocy lekarzy i sprzętowi który posiadali dzięki WOŚP synek mój żyję 🙂 W
    Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym Nr 4 im. Marii Konopnickiej Antoś spędził prawie 3 miesiące. Przez ten czas można wiele zobaczyć. U synka na oddziale Intensywnej Terapii byłam kilkanaście razy dziennie, później zostawałam nawet na noc. Ale do rzeczy: po dość częstych wizytach zauważyłam że większość sprzętu nawet bym była skłonna powiedzieć że cały sprzęt był ufundowany przez WOŚP. Dziękuję Bogu że przez postępowania Pana Jurka Owsiaka, który założył fundację WOŚP mój synek żyję, Tylko dzięki profesjonalnym lekarzom ale także dzięki sprzętowi którym się posługiwali, ponieważ gdyby nie mieli sprzętu nie mogli by wykonywać swojej pracy nawet jakby mieli największą wiedzę na świecie.
    Zawsze wspierałam Orkiestrę i wspierać ją będę do końca świata i jeden dzień dłużej 😀
    A jeszcze dodam do dość długiej notatki że nawet moja Babcia zmieniła zdanie na temat WOŚP po urodzeniu Antosia jak zobaczyła ile dobrego fundacja robi, a nie tak jak oczerniają Orkiestrę księża że to samo zło. Nawet także zaczęła wspierać 🙂
    dziękuje jeszcze raz, że Antek jest z nami 🙂 Ma 14 miesięcy i ma się dobrze 🙂

  8. Witaj, trafiłam na Twojego bloga przez przypadek.. ale od razu z mocą 😉 cieszę się że Twój synek ma się dobrze, i że nareszcie ktoś bardzo po ludzku napisał co sądzi o WOŚP 😉
    W niedzielę będę obchodziła 22 urodziny. Jestem zdrowa (no dobra, mogło być lepiej) ale żyję dzięki WOŚP. 22 lata temu nie było tak różowo. Urodziłam się w szóstym miesiącu ciąży, ważyłam kilogram. Z powodu krwotoku podpajęczynówkowego w trzeciej dobie życia zostałam przewieziona na oddział neonatologii szpitala klinicznego w Z… Lekarz kilka godzin po porodzie powiedział mojej Mamie ‚że ma sobie nie robić nadziei, przeżyję dobę, może dwie, nie więcej’ – moja Mama zapowiedziała że się myli, ja będę żyła.. no i żyję, bo po miesiącu zostałam przeniesiona do pierwszych inkubatorów zakupionych z pieniędzy WOŚP. Dlatego zawsze będę wdzięczna Owsiakowi za to, co robi. Nie komentuję tego zamieszania, bo wiem swoje – że dzięki WOŚP żyję ja i tysiące innych dzieci.
    Pozdrowienia dla Ciebie i Mikroba 🙂

  9. WOŚP… i co z tego iż wrzucamy, chcemy pomagać stoimy jak choinki na polu w deszczu śniegu nawet się nie odezwiemy z nagonką czy dziwnymi słowami wmuszającymi aby ktoś wrzucił, sama stałam w tym roku w jednym miejscu z powodu choroby strun głosowych nie mogłam wypowiedzieć ani słowa a mimo to uzbierałam blisko 800 zł to nie jest dużo ale mało też, ludzie wrzucali DOBROWOLNIE ale i tak zostałam oskarżona o to że kradnę że zmuszam ale jeden starszy gość taki około 60 lat powiedział kilka zdań m. in. że on sam kiedyś pewnie skorzysta z pomocy o ile KOMORNIK nie zabierze owego sprzętu wobec długu szpitala, no właśnie dlaczego na spłacanie długów większość sprzętu szpitalnego który trafiana aukcje komornicze to ten ufundowany przez WOŚP?

  10. Mój syn również urodził się jako wcześniak w 24 tygodniu ciąży….z 1 punktem w skali apgar pod respiratorem był 66 dni. pół roku tleno zależny(również w domu) .Gdyby nie WOŚP i wspaniali lekarze pewnie by go nie było.A teraz leży w łóżeczku i się bawi mój roczniak .Jest całym moim światem .pozdrawiam

  11. „Że Orkiestra się skomercjalizowała i obrendowała- mam to gdzieś. Ja bym wzięła te pieniądze od samego diabła.”

    Bardzo trafne zdanie. Moim zdaniem jest to cała istota problemu. Bardzo trafne. Rewelacja. To powinno być jako nagłówek.

  12. Ja nigdy nie miałam okazji korzystać ze sprzętu WOŚP i mam nadzieję że mnie to ominie. Ale nie wyobrażam sobie żeby miało go zabraknąć bo jak to u nas w kraju bywa…jak trwoga to do Boga. Mówią dużo dopóki ich samych to nie dotyczy. Z puszką stałam raz w życiu- nieźle się w tym dniu bawiłam w ramach zorganizowanych koncertów i zabaw z racji WOŚP. Ale nigdy jakoś nie okrzykiwałam się ani za, ani przeciw WOŚP i szczerze to szeroko i głęboko w dupie mam ile z tego i czy wogóle ma Owsiak. Uważam że nawet jeśli przekręcił 3/4 tej kasy to chwała mu za tą 1/4 która uratowała nie jedno ludzkie istnienie. Jest jednym z niewielu Polaków która robi COKOLWIEK dla tego kraju. A Ci co najbardziej leniwi najwiecęj mu wypominają, mało tego sami nieźle na boku kase kręcą. Dlatego życze Owsiakowi wytrwałości i zaparcia…. i dużo hajsu! Żeby te leniwe mordy miały czego mu zazdrościć 🙂 Pozdrawiam!!!! Oby Wasza Orkiestra grała do końca świata i o jeden dzień dłużej!

  13. Może i Owsiak ma coś z tego ale gołym okiem widać ile dał wcześniakom i chorym dzieciaczkom, a teraz starszym ludziom tylko szkoda że za niedługo będziemy spłacać długi szpitali ..

  14. @jam – tonący brzytwy się chwyta – obyś tego nigdy nie musiał poczuć na własnej skórze.
    a Jurek? Jego orkiestra gra mi w duszy od dziecka i cokolwiek by się nie działo to zawsze ją poprę – bo robi dużo dobrego, bez wyjątków. I niech wiele jeszcze robi, trzymam kciuki!

  15. Dwójka moich dzieci urodziła się poza Polską, w szpitalach, które były wyposażone we wszystkie możliwe bajery, których na szczęście dzieciarnia nie potrzebowała, bo obaj synkowie to zdrowe chłopy które uzyskały 10 w skali APGAR. Co nie zmienia faktu, że odkąd ich mam do wirtualnej puszki WOŚPu (wirtualnej, bo wciąż mieszkam poza Polską) co roku wrzucam grubo więcej niż złotówkę – bo jak sobie pomyślę o tych wszystkich kobietach, które muszą rodzić w Polsce w państwowych placówkach to wolę żeby WOŚP wyposażył wszystkie oddziały noworodkowe we wszystko, co potrzebne. Tak na wszelki wypadek.
    A oprócz Owsiaka i Orkiestry wspieram też Dom Małego Dziecka, regularnie od bodajże sześciu lat wysyłając tam pieluchy których potrzebują na kopy.
    I sądzę, że pomagam bardziej niż Ci wszyscy „szczekacze”, którzy tak się WOŚPem oburzają.

  16. Jestem za WOŚP. Dzięki Orkiestrze moja córka miała badany słuch. Poza tym, dzięki Orkiestrze robię porządki w domu. Wszystko co mi się przez rok nie przydaje wrzucam do pudła i sprzedaję na aukcji na WOŚP. 🙂

  17. NIE ŻYŁABYM GDYBY ORKIESTRA NIE GRAŁA.Mogła bym już skończyć swoją wypowiedź, ale gdy to przeczytałam, postanowiłam udostępnić to na Facebooku i dodać parę słów od siebie:Jak wszyscy ludzie na tej ziemi KOCHAM hejterów, to jasne i oczywiste.W tej sprawie zawsze poruszane były wątki związane z tym że ta organizacja kradnie nam pieniądze, zmusza do dawania kasy,że bardzo popularna druga organizacje ( z grzeczności nie podam nazwy) zbiera więcej i to przez dłuższy czas, że ta organizacja jest tz. plastrem na sumienie i w końcu, że hałaśliwa i epatująca kolejnymi milionami organizacja charytatywna jest zaprzeczeniem idei dobroczynności.
    Masz tutaj moje zdanie nie wiem czy cię to zainteresuje,ale wiedz,że te zdjęcie na początku artykułu nie jest fikcję, że zostaliśmy uratowani, właśnie dzięki temu „okradaniu podatników”.Pomagać, przecież pomaganie jest teraz takie popularne.Przecież pomaganie, jest czymś, co może uratować ludzkie życie, NAWET JEŻELI JEST ONO JESZCZE TAKIE MAŁE.

    Można zadać sobie pytanie, czy posiłek jest ważniejszy od ludzkiego życia.Ja nie znam na to odpowiedzi, bo ktoś żyje dzięki temu posiłkowi, a ktoś dzięki inkubatorowi.Każdy gest każda wyciągnięta ręka jest ważna, każdy grosz i każde ciepłe i dobre serce.Więc powiedźcie mi teraz jedno co do nas, ludzi pomagających WOŚP macie?
    Żyjemy w wolnym kraju, każdy może wyrazić swoje zdanie.
    Masz coś do mnie powiedz, ale nie obrażaj,bo to wszystko robi się chamskie, nawet ze strony ludzi u których nie spodziewałam się nigdy chamskości.
    Ja jestem za każdą pomocą innym, czy trwa ona cały rok czy jeden dzień, czy pomaga zbierając miliony, tysiące, czy setki złotych.Nie ważne ile ważne,że się pomaga.
    I JA ZA TĘ POMOC OKAZANĄ WSZYSTKIM MALUTKIM I WIĘKSZYM ŻYCIOM DZIĘKUJĘ.
    Nie ważne czy jesteś młody czy starszy, każdemu należy się szacunek i pomocna dłoń w trudnych chwilach.

    Może inni będą się z tego śmiali, ale mam to gdzieś.Żyję jestem już duża i mam szczęście, że słowa lekarza po moim narodzeniu, skierowane do mojej mamy się nie spełniły, a brzmiały one tak: Niech przyszykuje się Pani na śmierć dziecka, jest za słabe by walczyć. =D

  18. Witam jestem kolejną z licznych na tym forum matek których dziecko korzystało ze sprzętu WOŚP Szkoda że w naszym kraju tak istotne jest kto zbiera pieniądze i czy to jest świecka osoba czy np związana z kościołem. Jurkowi zarzuca się ze mieszka jak król w bardzo drogiej willi ( choć w to nie wierzę a gdyby nawet to pewnie zarobił na to ) a teraz zastanówcie się ile kasy ,która jest w żaden sposób nie kontrolowana idzie do puszek kościołów, a one raczej nie grzeszą ubóstwem Katolickiego księdza na rowerze można zobaczyć w Polsce jednak tylko w serialu telewizyjnym. Ja nie mówię nikomu kto gdzie ma wrzucać jednak pomyślcie sami zamiast iść za słowami ludzi którym Jurek przeszkadza w polityce i dążeniu do osobistych celów. Wszyscy wiemy jak ciężko w tym kraju osiągnąć sukces jednak kiedy ktoś go osiągnie zawsze znajda się tacy którzy są niezadowoleni więc może sami weźmy się do roboty a jak się nie chce to przynajmniej nie przeszkadzajmy!!!!!!! Pozdrawiam

  19. Jak ktoś nie chce nie daje to jest piękne a Orkiestra nie pyta gdy przychodzi ratować TWOJE dziecko ile wrzuciłeś do puszki, czy nigdy nie byłeś przeciwny Orkiestrze itp. po prostu POZWALAJĄ KAŻDEMU NA RÓWNY START

  20. Mój Synek też korzystał z badań i lamp WOŚP… i faktycznie kiedy widzi się swoje dziecko w inkubatorze ze zdwojoną siłą wypływa wdzięczność, że jest Ktoś taki jak On… że w odróżnieniu od władz tego kraju los naszych dzieci nie jest obojętny!!! Szkoda tylko, że w dalszym ciągu czytamy o nieudzieleniu pomocy, ale to już inna para kaloszy…
    Jak dla mnie to mogło by się odbywać z 2 razy do roku:)))

  21. droga MAtko Boska… uważam, że są ludzie, którzy zawsze będą mieli jakieś ALE, zawsze coś znajdą co nie będzie im pasować, odnośnie wszystkiego, czy to WOŚP czy nie. Zgadzam się z Pani wpisem i myślę, że to wspaniale że są takie organizacje.

  22. Gdyby 23 lata temu istniała WOŚP to dzisiaj moja córka miałaby swoje, jakieś życie . Sama mogłaby spełniać i planować marzenia. Ci wszyscy zawistni i skretyniali krytycy Jurka powinni chociaż raz przeżyć jeden dzień jak rodziny dzieci chorych z powodu błędów lekarskich lub braku urządzeń i leków.

  23. Popieram WOŚP i Owsiaka i zawsze to robiłam… ale od 21 listopada 2013 roku przekonałam się na własnej skórze jak wiele Owsiak robi. Moja córeczka po urodzeniu została przewieziona na OIOM imienia Wielkiej Orkiestry Świątecznej pomocy i tam cały sprzęt oznaczony był serduszkami. Dzięki Jurkowi i Orkiestrze moja córcia jest cudowną dziewuszką która świetnie się rozwija. Dziękuję orkiestrze i będę ją wspierać dopóki będzie grać. A co do hejterów to podejrzewam że nie przeżyli koszmaru choroby dziecka, bo nie jestem w stanie zrozumieć czemu żal im d… ściska. A Caritas i inni…. no fajnie że są, ze pomagają, ale nie oszukujmy się – WOŚP robi najlepszą robotę. Gdyby nie oni w naszych szpitalach byłby smród, bród, nędza i ubóstwo.

  24. 11 lat temu urodziłam córcie, zdrową ogólnie – ale przesiewowe badanie słuchu było, karteczka w książeczce zdrowia jest.. gdy 8 lat temu rodził się syn – również miał badania… Gdy parę lat temu moja siostra jako młodociana nastolatka trafiła do szpitala… – wszelki sprzęt jakim była diagnozowana – miał serduszka WOŚP.. w tym roku (no, ubiegalismy sie od 3 lat ale nie wyszło) moje dzieci zostały wolontariuszami WOSP..
    Drodzy szykanujący WOŚP – napiszcie oficjalne oświadczenie – Z racji, ze nie zgadzam sie z działalnoscią Wielkiej Orkiestry oświadczam że nawet w przypadku zagrożenia zycia mojego, moich najbliższych, w tym dzieci kategorycznie odmawiam możliwosci ratowania życia sprzetem zakupionym przez Orkiestrę. Nawet jesli dziecko bedzie wymagało „cieplarki” inkubatora” i innych sprzetów, których szpital sam w sobie nie mogł zapewnic, nie zgadzam sie na używanie sprzętu zakupionego przez złodziejską WOŚP. A gdy ja będe stary na oddziale geriatrii – sprzet do godnej opieki prosze schowac, bo mnie on nie potrzebny nie będzie.
    Kto odważny????
    Pozdrawiam cieplutko w mroźny poranek
    Ania

    • Pani Ani, podsumowała Pani wszystko i wszystkich! Uśmiecham się czytając ten wpis, bo właśnie to mi hasało po głowie, gdy wykłócałam się o poglądy na temat WOŚP.
      Również pozdrawiam Panią, Pani dzieci i siostrę.

  25. A czy Ci, którzy pytają o finanse Mrówki Całej i Złotego Melona to też hejterzy? Czy nie mają prawa pytać?
    Ktos wyżej napisał, iż wszystko mu jedno, nawet gdyby Owsiak przekręcił 3/4 z tych pieniędzy…czy mam prawo do zdania, że MNIe akurat nie jest wszystko jedno?

    • Mnie też nie jest wszystko jedno i każdy kto pyta o finanse instytucji obracających publicznymi pieniędzmi ten mi brat. Tyle tylko, że żadna z wymienionych przez Panią firm nie korzysta z pieniędzy zbieranych podczas finałów Orkiestry, bo te idą w całości na cele zbiórki i to jest fakt. Jeśli ma Pani dowody, że jest inaczej, proszę złożyć doniesienie do prokuratury.

  26. Od kilku miesięcy co jakiś czas przesiaduję w szpitalach (Agnieszka niemalże bez przerwy)…
    …niejednokrotnie przed salą operacyjną (przy lini życia) lub na sali intensywnej terapii…

    …kiedy w trakcie operacji mojego synka Adasia lub już po którejś z nich (urodził się wcześnie) płaczę i modlę się pytając Boga jak ma być, widzę czasem przez łzy serduszka naklejone na sprzęt dzięki któremu lekarze ratują mu życie…
    Dziękuję.

    Nie ja jestem od rozliczania ludzi robiących dobre rzeczy…
    …ich własne sumienie i Bóg są w tym temacie władni…

Skomentuj

